دانلود کارآموزی نمونه کارآموزی فایل کار آموزی
خرید ویژه پکیج خرید ویژه پکیج خرید ویژه پکیج

اطلاعیه فروشگاه

در صورت سفارش تبلیغات لطفا با شماره 09187518105 تماس بگیرید

گزارش کارآموزی تاريخچه وزارت راه وترابري

 گزارش کارآموزی  تاريخچه وزارت راه وترابري

دانلود  گزارش کارآموزی  رشته عمران  تاريخچه وزارت راه وترابري بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 60

گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارآموزی,گزارش کارورزی

این پروژه کارآموزی بسیار دقیق و کامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی میباشد

فصل اول:

آشنايي كلي با مكان كار آموزي خلاصه اي از تاريخچه وزارت راه وترابري: ساختن ونگهداري راههاي شوسه در كشور وسيع وكوهستاني ايران چون هزينه زيادي داشته لذا تا مقارن جنگ جهاني اول راههاي ايران به همان وضع سابق باقي بود وهمان راههاي كاروان رو را شامل مي شد.ولي از سال1299هجري شمسي دولت اقدام به احداث راه شوسه به معناي امروزي آن نمود ومي توان تاريخ شروع ساختمان راههاي شوسه را از سال 1301 تا 1304 دانست. تا اين زمان اعتبارات راهسازي وراهداري از طريق اخذ باج يا حق العبور در راههاي شوسه تأمين مي گرديد ومبلغ آن حداكثر به 300000 تومان مي رسيد.در 11 فروردين 1301 اداره كل طرق وشوارع در وزارت فوائد عامه تشكيل ومأمور ساختن ونگهداري راههاي كشور شد.در سال 1304 با پيشنهاد دولت وقت وتصويب دوره پنجم مجلس شوراي ملي دريافت حق العبور در راهدار خانه ممنوع ومقرر شد از وزن غير خالص صادرات و واردات مملكتي ماليات راه دريافت شود. وبه اين ترتيب اعتبار ساليانه به 1500000تومان رسيده وراههاي كشور را به نواحي مختلف تقسيم ومسؤليني را براي اداره امور وتعمير ونگهداري راهها معين كردند.در اين تقسيمات راهها به ده ناحيه تقسيم وهر يك شماره گذاري شد وتحت نظر يك نفر اداره مي شد.در سال 1305 برنامه مدوني تحت عنوان «پروژه پيشنهادي ساختمان طرق در ايران »جهت راهسازي تدوين گرديد.مدت اين پروژه 9 سال ومخارج آن 45ميليون تومان پيش بيني شده بود.در اين برنامه ساختمان 17021كيلومتر راه شوسه درجه 1و2و3 پيش بيني شده بود،اولين برنامه ساختمان راههاي شوسه ايران است. (راههاي ايلام به اسلام آباد،ايلام به دهلران وراه تنگ نياز به گذار خوش به هلاله در اين برنامه قرار داشته اند.)    توجه به توسعه راههاي موجب گرديد در تاريخ 27/12/1308اداره كل طرق وشوارع به موجب قانوني كه از مجلس شوراي ملي گذشت به صورت يك وزارتخانه به نام وزارت طرق و وشوارع در آيد. اصول وظايف وزارتخانه مذكور طبق ماه دوم اين قانون «مراقبت در ايجاد ونگهداري راههاي آهن،شوسه وتنظيم وتوسعه كشتيراني واداره كردن امور بندري شد» سپس در سال 1315 با عنوان وزارت راه مأمور احداث ونگاهداري راهها ،راه آهن واداره امور بندي وكشتيراني كشور گرديد. از آغاز جنگ دوم جهاني طي مدتي قريب به بيست ودو سال يعني تا بهمن ماه 1341 كشور ما نشيب وفرازهاي عجيبي را گذارند ودر اين دوران اجراي برنامه هاي عمراني كشور آغاز گرديدو وزارت راه نيز هماهنگ با اين تحولات برنامه هاي راهسازي ونگاهداري راههاي ساخته شده ،توسعه راه آهن وگسترش وتجهيز بنادر وفرودگاههاي كشور را هم گام با پيشرفت هاي سريع ساير اركان كشور دنبال كرده است. وزارت راه به موجب قانون تغيير نام «وزارت راه«به«وزارت راه وترابري «مصوب 2/4/53به وزارت راه وترابري تغيير نام يافت وبا تشكيلات جديد،اعتبارات بيشتر و وظايف وسيعتري به فعاليت پرداخت. هدف وزارت راه وترابري عبارتست از پي ريزي سياست جامع وهماهنگ براي ترابري كشور ،توسعه وتجهيز ،گسترش ،نگاهداري وايجاد تأسيسات زير بنايي آن با توجه به مقتضيات توسعه اقتصادي،اجتماعي وعمراني ودفاع ملي.بدين ترتيب احداث راههاي ارتباطي كشور اعم از زميني(راه آهن)وراههاي آبي وفراهم آوردن وسايل ترابري وتنظيم مقررات استفاده صحيح از آنها،تأمين ترابري كشور جزو اهداف اساسي اين وزارتخانه محسوب مي شود. در آغاز سلسله پهلوي راههاي كشور از 3900كيلومتر تجاوز نمي كرد.در دوران رضا خان ،طول راههاي ايران به 24000 كيلومتر بالغ گرديدوتا پابان سلسله مذكور طول راههاي فرعي واصلي به 26000 كيلومتر رسيد در حال حاضر وزارت راه وترابري جمهوري اسلامي ايران عهده دار نگهداري 166185كيلو متر از راههاي كشور مي باشد. سازمان پيشنهادي جهت راهداري كشور: سازمان پيشنهادي جهت راهداري كشور با توجه به اهميت واولويت امر راهداري وضرورت بهاء دادن به آن بمنظور حفظ سرمايه هاي ملي بشرح زير است:           ادارات راهداري شهرستانها مستقيماص زير نظر معاون راهداري اداره كل انجام وظيفه خواهند كرد وادرات سه گانه نگهداري راه وابنيه فني،ايمني راهها وماشين آلات ادارات ستادي در مركز استان خواهند بود كه بعنوان پشتيبان كننده فني وهماهنگ كننده بين راهداريهاي مختلفه وهمچنين ارائه دهنده پروژه هاي راهداري ونظارت وپيگيري بر برنامه ها انجام وظيفه خواهند كرد.   ب:نمودار سازماني راهداري شهرستان: در رابطه با سازماني راهداري شهرستان دو نوع سازمان تعيين گرديده كه به عناوين راهداري شهرستان درجه 2 وراهداري شهرستان درجه 1نام گذاري شده واين تفاوت به لحاظ طول راههاي حوزه استحفاظي متفاوت شهرستانها تعيين عنوان شده است.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
672_391911_7327.zip20.9 MB