دانلود کارآموزی نمونه کارآموزی فایل کار آموزی
خرید ویژه پکیج خرید ویژه پکیج خرید ویژه پکیج

اطلاعیه فروشگاه

در صورت سفارش تبلیغات لطفا با شماره 09187518105 تماس بگیرید

گزارش کارآموزی كارگاه صافكاري

گزارش کارآموزی  كارگاه صافكاري

دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک كارگاه صافكاري بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 30

گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارآموزی,گزارش کارورزی

این پروژه کارآموزی بسیار دقیق و کامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی میباشد

  نكات ايمني    

 از جمله وظايف هر كارگر رعايت اصول و قوانين ايمني است . موضوع ايمني مخصوصاً در كاركاهايي صافكاري بدنة اتومبيل بسيار مهم است ، زيرا به علت استفاده از مواد رنگي ، تينر ها وساير مواد قابل اشتعال به همراه وسايل جوشكاري احتمال وقوع آتش سوزي خيلي بيشتر از ساير كارگاه ها مي باشد .      از طرف ديگر چون كف اين نوع كارگاهها پر از قطعات كوچك و بزرگ بدنة اتومبيل با لبه هاي تيز و برنده مي باشد ، لذا امكان بوجود آمدن بريدگي و ايجاد زخم زياد است .     يكي از شرايط اساسي ، رعايت مقررات ايمني و رفتار صحيح هر يك از افراد كارگاه است ، مثلاً شوخي كردن و دويدن نه تنها باعث بوجود آمدن حوادث ناگواري مي گردد ، بلكه از پيشرفت كار ساير كار گران جلوگيري مي كند .      كلية كارگاههاي صافكاري بدنة اتومبيل بايد داراي وسايل ضد حريق كافي باشد و هريك از كاركنان لازم است طرز استفاده از اين دستگاهها را بداند . و سرپرست كارگاه نيز بايد مسئوليت كنترل آنها رابه عهده بگيرد .    در كارگاههاي صافكاري اتومبيل لازم است نكات ايمني زير رعايت گردد:  هنگام استفاده از سنگ سمباده جهت صافكاري بدنة اتومبيل بايد از ماسك مخصوص استفاده كرد .  كارگاه صافكاري بايد به اندازة كافي روشن باشد ، زيرا نور كم باعث ايجاد حوادثي مانند لغزيدن پا روي اشياء كف كارگاه مي شود .      چون هنگامي كه صافكاري بايد بدنة اتومبيل ضربه وارد كرد از اين رو ممكن است ايجاد اتصال كوتاه در سيستم برق اتومبيل گرديده و باعث آتش سوزي شود . بنابراين هنگامي كه اتومبيلي جهت صافكاري به كارگاه آورده مي شود قبل از هركاري بايد سيمهاي اصلي برق آن را از باتري جدا كرد .      يكي از مشكلات كارگاه صافكاري جداكردن قطعات مختلف اتومبيل براي دسترسي بيشتر به قسمتهاي قابل تغيير است ، در اين موارد بايد قطعات جدا شده را به دقت و با رعايت اصول ايمني در كنار ديوار وجاي ديگري كه از دسترس ديگران دور باشد قرار داد.     كف كارگاه بايد كاملاً تميز بوده و از هرگونه مواد روغني و رنگي پاك باشد . زيرا قطرات روغن و مواد رنگي علاوه بر اينكه به آتش سوزي كمك مي كنند همچنين ممكن است باعث ايجاد حوادثي مانند لغزيدن افراد كارگاه و ديگران گردد.      بسياري از عمليات صافكاري در حالي كه اتومبيل روي جك و خرك قرار دارد انجام مي گيرد ، در چنين مواردي بايد دقت كرد اتومبيل بطور مطمئن روي جك يا خرك قرار گرفته باشد و گر از جك هاي متحرك استفاده مي شودذ بايد دقت كنيد دستة آن در سر راه ديگران قرار نگيرد ، زيرا باگذاشتن پا بر روي دستة آن ، اتومبيل يكمرتبه پايين آمده و باعث بروز حوادث ناگواري مي گردد .  رعايت اصول ايمني در مورد بكار بردن ابزار كار :      هرگز از سوهان هاي بدون دستة محافظ نبايد استفاده كرد زيرا ممكن است دست با برخورد به آنها بريده شود . و نيز از سوهان نبايد به عنوان چكش استفاده كرد ، زيرا جنس سوهان از فولاد شكننده ساخته شده است و ممكن است قطعاتي از آن كنده شده و به خود يا اطرافيان آسيب برساند .     با چكش به سطح سندان ها نبايد كوبيد چون ممكن است ذرات فلز به صورت شما يا سايرين پريده و ايجاد بريدگي يا احتمال كوري كند . در مورد چكشها بايد مطمئن بود كه سر آنها به دسته به خوبي محك شده است در غير اين صورت هنگام ضربه زدن ممكن است سر چكش از دسته جدا شده و حوادث ناگواري را به بار آورد .      اگرسر قلم ، سائيده شده ويا دندانه دندانه شده باشد بايد آن را كنار گذاشت ويا تعمير كرد . چون هميشه امكان پارشه شدن تسمه ويا در رفتن چرخ سمباده ها وجود دارد بهتر است هنگام كار بااين وسايل خود را از سر راه قطعات چرخنده بادور زياد دور نگه داريم زيرا اين قطعات با سرعت زيادي كه دارند اگر پرت شوند و با كسي برخورد كنند باعث ايجاد زخم ها و جراحت هاي شديدي مي شود . ابزاري كه با هواي فشرده كار مي كنند از وسايل بسيار مهم كارگاه هاي صافكاري بدنة اتو مبيل     مي باشد . در مورد كار سر شيلنگ هاي هوا را نبايد بطرف كسي گرفت زيرا جريان هوا با فشار زياد ، گرد و خاك و ذرات مختلف را به صورت شخص پاشيده باعث ناراحتي مي گردد . هنگام كار با موتور ها و دستگاههاي چرخنده ، دقت كنيد كه گوشه هاي آزاد لباس و روپوش كار به آن گير نكند . دنبالة كراوات را بايد داخل پيراهن گذاشت ، اگر از لباس آستين بلند و گشاد استفاده مي كنيد ، سر دستهاي آن را ببنديد . كلاه بي لبة ايمنتر از كلاه لبه داراست . زيرا در بعضي موارد لبة كلاه به ماشين گير مي كند.   در مورد بكار بردن گاز اكسيژن و استيلن چند نكتة ايمني را بايد رعايت كرد : هرگز نگذاريد روغن و گريس با اكسيژن فشرده تماس پيدا كند .  هرگز محل جوشكاري يا منحل برش را روغن كاري نكنيد . هرگز از اكسيژن فشرده به عنوان هواي فشرده يا منبع فشار استفاده نكنيد زيرا ممكن است باعث آتش سوزي و انفجار گردد .  قبل از اقدام به عمل جوشكاري اطمينان پيدا كنيد كه جرقه وشعله و قطعات داغ فلز باعث آتش سوزي نخواهد شد .  هنگام كار با مشعل هميشه از ماسك محافظ استفاده كنيد . دقت كنيد فاصلة بين سيلندر اكسيژن و استيلن با محل كار صاف و بدون مانع باشد ، چون ممكن است به تنظيم فوري احتياج باشد .  براي روشن كردن مشعل از فندك استفاده كنيد ، زيرا ممكن است كبريت دست شما را بسوزاند . گاز استيلن را نبايد در محلي كه احتمال آتش سوزي وجود دار باز كنيد .  قبل از شروع كار لوازم را كنترل كنيد . براي جوش دادن مخزن هاي بنزين و روغن از استيلن استفاده نكنيد . سيلندرهاي اكسيژن و استيلن بايد روي چرخ هاي مخصوص قرار بگيرد و يا به پاية محكمي بسته شود تا سقوط نكند .  صافكاري بدنة اتومبيل :     كار يك صافكار تعمير و صافكاري قسمت هاي صدمه ديدة بدنة اتومبيل است . يك صافكار با ديدن و لمس كردن بدنة ماشين بايد عيب هاي آن را تشخيص بدهد و با آگاهي از روشهاي صافكاري و ابزار و مصالح مورد نياز ، وسايل حفاظتي ( عينك ، دستكش ، پيش بند و پوتين ) انتخاب كرده و عمل صافكاري را انجام دهد.      قبل از اينكه از كارههاي صافكاري و تكنيك هاي آن صحبت شود ، ابتدا بايد با چگونگي ساختمان بدنة انواع اتومبيل و همچنين ابزار مورد استفاده در اين حرفه آشنا شويم . ساختمان بدنة اتومبيل : امروزه بدنه اتومبيل به دوطريق ساخته مي شود .  الف – بدنه و شاسي يكپارچه است . ب – شاسي و بدنه از هم جدا است . در بدنة يكپارچه با شاسي ، قطعات فولادي به هم جوش داده شده و تركيب كلية ساختمان اتومبيل را تشكيل مي دهد .  در بدنه و شاسي جدا از هم : بدنه و شاسي هر كدام بطور مجزا ساخته شده و سپس بر روي هم سوار مي شود .  مطالب كوتاهي دربارة طرح بدنة اتومبيل :     اين قطعات بر حسب نوع و اندازة اتومبيل تغيير مي كند ولي مي توان به عنوان راهنماي سفارش خريد از آن استفاده كرد و همچنين در موقع جدا و سوار كردن قطعات گوناگون ، از اين تصاوير استفاده كرد .      روش اتصال گلگيرهاي جلو در شكل 7 و 8 نشان داده شده است . قبل از اقدام به تعمير و صافكاري قسمت هاي آسيب ديدة بدنة اتومبيل ، اول بايد تشخيص دهيد ساختمان اتومبيلي كه مي خواهيد تعمير كنيد چگونه است ؟ آيا بدنه و شاسي يكپارچه ساخته شده ؟ يا جدا است ؟      روش صافكاري در هريك از دو نوع بدنه تغيير مي كند . جزء آسيب ديده گيهاي جزي ( خط برداشتن ) در مورد ساختمان شاسي و بدنة جدا ، اگر صدمه به بدنه شاسي وارد شود ، اول بايد آن را صاف كرد ولي در مورد بدنه و شاسي يكپارچه اين دو قسمت را بايد يكي فرض كنيد .  


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
458_389499_7656.zip28.9k