دانلود کارآموزی نمونه کارآموزی فایل کار آموزی
خرید ویژه پکیج خرید ویژه پکیج خرید ویژه پکیج

اطلاعیه فروشگاه

در صورت سفارش تبلیغات لطفا با شماره 09187518105 تماس بگیرید

گزارش كارآموزي در تعميرگاه پارت پرايد خودروهای انزکتوری

گزارش كارآموزي در تعميرگاه پارت پرايد خودروهای انزکتوری

دانلود گزارش كارآموزي رشته مکانیک  در تعميرگاه پارت پرايد خودروهای انزکتوری بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 60

گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارآموزی,گزارش کارورزی

این پروژه کارآموزی بسیار دقیق و کامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی میباشد

مقدمه :

تعميرگاه پارت پرايد در شهرستان قزوين خيابان ميرزا كوچك خان – روبيروي آهن فروشي اره چي قرار دارد اين تعميرگاه از سال 1372 تاسيس گرديده كه آقاي حيدري اولين كسي بود كه اين مكان را به عنوان تعميرگاه و مكانيكي به راه انداخت .  بعد از گذشت چندين سال كه از افتتاح اين مكان مي گذرد الان به يكي از مجهزترين تعميرگاه هاي موجود در اين مكان شده است و به دليل اين كه قدمت زيادي نيز دارد مشتريان بسيار زيادي دارد و مهم ترين كار اين تعميرگاه كار بر روي ماشين پرايد و رنو و پژو 206 مي باشد كه كليه مراحل تعميراتي اين ماشين ها در خود اين كارگاه انجام مي شود . در اين تعميرگاه چند نفر تكنسين مكانيك بودند كه از شركت سايپا و ايران خودرو مدرك گرفته بودند و شارژ كولر خودروهايي كه كولر دار بودند نيز در اين كارگاه انجام مي شد . و بنده به عنوان كارآموز در اين كارگاه مدت 240 ساعت كارآموزي خود را پشت سر گذرانده و نيز در اين مدت كارهايي كه در سوله و كارگاهاي مكانيك دانشگاه انجام داده بوديم و يه صورت تئوري سر كلاسهاي درس خوانده بوديم به صورت عملي انجام داده و اين دوره بسيار آموزنده و تاثير گذار بر روي آموزش دانشجويان فني مي باشد كه اميدوارم همه دانشجويان اين مدت را به عنوان مهمترين واحد دوره درسي دانسته و از همه امكانات مكان كارآموزي و نيز سعي و تلاش خود براي افزايش دانسته هاي خود و كامل نمودن مدت درس خوانده در دانشگاه باشند و نه فقط به عنوان گذراندن 2 واحد درسي و گرفتن نمره باشند باشد .  دانستنيهاي فني خودروهاي انژكتوري :  -    توصيه مي شود در خودروهاي پيكان انژكتوري ، حداقل بنزين در باك 10 ليتر  مي باشد .  -    در خصوص تنظيمات موتور و سيستم سوخت رساني حتماً به نمايندگي هاي مجاز ايران خودرو مراجعه و تز مراجعه به تعميركارهاي متفرقه خودداري گردد . -    در صورت عدم روشن شدن خودرو در هنگام برخورد با موانع ، تصادف و يا افتادن در چاله هاي نسبتاً عميق از عملكرد سوئيچ انرسي (در محفظه موتور و برروي گلگير به رنگهاي نارنجي يا مشكي ) اطمينان حاصل نموده و در صورت قطعي ، با فشردن آن اتصال برقرار نمائيد. -     قبل از استارت زدن ، پس از چرخاندن سوئيچ به مرحله دوم به مدت سه الي پنچ ثانيه سوئيچ را در حالت باز قرار داده تا پمپ بنزين عمل نمايد و سپس موتور را روشن نماييد . -     از اضافه كردن هر نوع تجهيزات جانبي از قبيل دزدگير هاي غير استارندارد ، لامپ ، بوق ، تلوزيون و توسط … توسط افراد غير متخصص بر روي خودرو جداً خودداري فرمائيد . دانستنيهاي عمومي خودرو :  •    فشار كم باد لاستيكهاي ايمني راننده و طول عمر لاستيك ها را كاهش و مصرف سوخت را افزايش مي دهد ، در صورت ناميزان بودن باد لاستيك ها سايش در نقاط مختلف آن مشاهده مي گردد . •    از تخليه ضديخ در فصول گرم سال جدا خودداري نموده ومايع خنك كننده را هر دو سال يك بار تعويض نمائيد .  •    از سوراخ نمودن فيلتر هوا جهت ورود بهتر هوا به موتور خودداري شود .  •    استارت نمي بايست بيشتر از 15 ثانيه درگير شود ، 20 ثانيه صبر نمود تا باتري براي استارت مجدد آماده شود . •    روغن ترمز را سالي يك بار و ترجيحاً در فصل بهار تعويض نمائيد .  •    از بسته شدن صحيح در پوش رادياتور اطمينان حاصل نمائيد .  •    در هنگام توقف لحظه اي (پشت چراغ قرمز و يا ترافيك ) دنده را خلاص نموده و از نگهداشتن كلاج خودداري نمائيد .  •    پس از پيمودن مسيرهاي طولاني موتور را فوراً خاموش نكنيد . انژكتور چيست و سيستم سوخت رساني انژكتوري چگونه كار مي كند ؟ براي اين كه بدانيم انژكتور چيست و با عملكرد سيستم سوخت رساني انژكتوري آشنا شويم ، لازم است ابتدا  وظيفه كاربراتور را در خودرو بدانيم . زيرا سيستم انژكتوري جايگزيني براي كاربراتور در خودرو است .  كاربراتور وسيله اي است براي مخلوط كردن سوخت و هوا به نسبت مطلوب و رساندن آن به موتور خودرو ، كه به همين منظور از زمان اختراع و پيدايش تغييرات بسياري كرده و داراي مدارات مختلفي شده است . هدف از بكارگيري كاربراتور در خودرو همانطور كه اشاره شد ، مخلوط كردن سوخت و هوا به منظور اشتعال مناسب است ولي چه نسبتي بايد براي اين منظور در نظر گرفته شود ؟ سوخت كمتر با مقدار زيادي هوا بر عكس ؟ از نظر تئوري يك كيلوگرم سوخت  مي بايست با 6/14 كيلوگرم هوا بسوزد تا اشتغال كامل صورت گيريد . ولي ان فقط در حالت تئوري صادق است . با زياد كردن هوا در مخلوط فوق ، مخلوط فقير سوختي پديد مي آيد كه  در ان شاهد اكسيژن در گازهاي اگزوز هستيم و با زياد كردن مقدار سوخت در مخلوط ، مخلوط غني سوختي پديد   مي آيد كه در آن صورت شاهد ئيدروكربن نسوخته در گازهاي اگزوز مي باشيم . از لحاظ اقتصادي (مصرف كمتر ) بهترين مخلوط ، مخلوط فقير سوختي با نسبت هوا به سوخت 1/18 است . در حالي كه براي بدست آوردن بيشترين توان موتور بايد مخلوطي غني سوختي با نسبت 1/12 الي 1/13 بكار برد . محدوده وسيعي از نسبت هوا به سوخت وجود دارد كه سيستم سوخت رساني مي بايست طبق شرايط مختلف كار موتور جوابگوي آن باشد . روي زمين اصل ساختمان كاربراتورها پيچيده تر شده و مدارات مختلفي (عمدتاً پنچ مدار) به شرح ذيل در آن بوجود آمده است . 1-    مدار اصلي (Main circuit) : كه هنگام رانندگي با سرعت و وضعيت عادي ،سوخت و هوا را به نسبت لازم مخلوط كرده و به موتور مي فرستد .  2-     مدار دور آرام (Idle circuit) : كه وظيفه آن فرستادن مخلوط سوخت (با نسبت غليظ تر) به موتور در هنگامي است كه راننده پاي خود را از پدال گاز برداشته اشت و موتور با دور آرام كار مي كند . 3-     پمپ شتاب دهنده (Accelerator pump) كه به منظور كاهش لختي و درنگ موتور در هنگام گاز دادن به سيستم كاربراتور اضافه شده و عكس العمل آن را سريعتر مي كند . اين مدار در هنگام فشرده شدن پدال گاز مقداري سوخت اضافي به مخلوط مي پاشد . 4-     مدار قدرت (Power enrichment circuit) : كه وظيفه آن تهيه مخلوط غني تري از سوخت به هنگام بالا رفتن خودرو از سربالايي ها و يا حمل بار و وزن اضافه است .  5-     مدار شوك (Choke circuit) : كه هنگامي بكار مي افتد كه موتور خودرو سرد بوده و استارت زده شود . اين مدار مخلوط غني سوخت را وارد موتور مي كند .


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
448_389474_6176.zip32.1k