دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک عيب هاي مكانيكي موتور مجتمع فولاد اهواز بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 35
گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارآموزی,گزارش کارورزی
این پروژه کارآموزی بسیار دقیق و کامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی میباشد
براي اطلاعات از وضعيت داخل موتور از گيج روغن ( ميل روغن نما ) و درجه فشار روغن ( فشار سنج ) استفاده كنيد . روغن الوده را مي توان بوكشيد و در موارد جدي روغن را نزديك سيني كارتر بيرون مي زند . وقتي گيج روغن را نزديك منيفولد داغ نگه داريد اگر روغن آب داشته باشد، بخار مي شود . اتيلن گليكول ( ضد يخ ) با روغن واكنش انجام مي دهد و مايع قهوه اي رنگ و چسبناكي توليد مي كند كه روي گيج روغن مشهود است . فشار روغن به سرعت بايد بالا برود و اگر ياتاقانها خوب باشند ، تحت بار نبايد تغيير كند. با اندازه گيري ولتاژباتري در هنگام موتور گرداني مي توان عيوب سيستم راه اندازي را به سرعت تشخيص داد . اگر ولتاژ به اندازه 25 درصد يا بيشتر كاهش يابد بايد غلظت آب اسيد باتري را اندازه گيري كند و در جستجوي خانه اي از باتري باشد كه اتصال كوتاه كرده است . استارت و كابلهاي آن را ، بر اساس ميزان جريان كشي ، وارسي كنيد: اگر استارت بيش از اندازه جريان مي كشد نشان دهنده مقاومت مدار است. بسياري از وضعيتها از قبيل پايان بودن توان موتور ، دود كردن موتور ، بد كاركردن در دور آ رام ، نرم كارنكردن و بد روشن شدن را مي توان به موتور يا سوخت مربوط كرد . اگر با استفاده از سوخت پاش سالم مشكل حل نشد، آزمونهاي تراكم و نشت سيلندر را ، به شرحي كه در ادامه مطلب مي آيد انجام دهيد . آزمونهايي كه روي موتور انجام مي شود ، از آزمونهايي كه روي سيستم سوخت پاشي انجام مي شود آسانترند و مي توان آنها را داخل محوطه انجام داد. عيبهاي ميكانيكي موتور عيبهاي مكانيكي موتور را مي توان به چهار دسته تقسيم كرد: نشست سيالها روغن سوزي پايين بودن ميزان كمپرس ساييد گي ياتاقانها نشست سيالها در موتور با سه نوع سيال سرو كار داريم ـ سوخت ، روغن وآب ـ كه هر يك از آنها ممكن است از موتور به بيرون نشست كند و يا به صورت داخلي به سيستم ديگري نشست كند نشست روغن نشست روغن به ندرت سبب خرابي موتور مي شود (امادر صورت وقوع چنين اتفاقي ، پيامد هاي آن ناگوار خواهد بود ) ، اما مكانيك بايد همواره اين نشستها را بر طرف كند . متداول ترين محلهاي نشست روغن ، تقريباً به ترتيب فراواني عبارت اند از : واشر در سوپاپ (قالپاق سوپاپ) واشر سيني كارتر واشر سيني جلو موتور واشر پايه هاي لوازم جانبي خارجي كاسه نمدهاي عقب و جلو ميل لنگ در پوشهاي ميل سوپاپ و لوله روغن اصلي منبع نشستهاي جزئي را به دشواري مي توان يافت ، زيرا روغن به طرف پايين و عقب ، به پشت موتور حركت مي كند استفاده از آشكار ساز نور سياه يا پودر پاشي ( كه ردي به جا مي گذارد) مفيد است ، اما روش موثر تحت فشار گذاشتن كارتر است . دود سياه يا خاكستري تيره نشانه موتورزير بار، به ويژه در دور بالا و متوسط دود مي كند و كم صداتر از حالت عادي است. موتور زير با ر، به ويژه در دور پايين و متوسط دود مي كند و پر سرو صدا تر از حالت عادي است . موتور زير با ر ، در همه دورها دود مي كند اما ودو آن در دورهاي پايين از متوسط آشكار تر است . ممكن است موتور بد روشن شود . موتور زير بار ، به ويژه در دور بالا دود مي كند . موتور زير بار ، دود مي كند و توان آن به شدت كاهش يافته است . موتور زير بار ، به ويژه در دور بالا و متوسط ، دود مي كند ممكن است توان آن نيز پايين باشد . توده هاي دود سياه ، گاهي همراه با دود آبي ، يا سفيد از اگزوز بيرون مي آيد ممكن است موتور دچار كوبش شده باشد . دود آبي يا متمايل به سفيد در دور بالا و زير باركم ، به ويژه وقتي موتور سرد است . يا بالا رفتن دما رنگ دود تغيير مي كند و سياه مي شود توان موتور ، به ويژه در حالت تخت گاز ، پايين است . دود آبي يا متمايل به سفيد زير با كم ، وقتي موتور به دماي عادي رسيد ه است . ممكن ايت موتور كوبش هم داشته باشد . دود آبي در همگام گاز داند ، پس از كاركردن در دور آرام به مدت طولاني. ممكن است با تثبيت شدن وضعيت گاز ، موتور ديگر دود نكند. دود مداوم آبي در همه دورها ، بارها و دماها دود آبي كم رنگ يا متمايل به سفيد در دور بالا و زير بار كم . بوي تند. علت احتمالي پمپ سوخت پاش ريتارد است . پمپ سوخت پاش آوانس است . ميزان كمپرس سيلندر پايين است . هواكش گرفتگي دارد . توربو شارژكن خراب است . سوخت پاشها (سوزنها ) كثيف اند . لوله هاي سوخت رساني دچار گرفتگي شده اند . چسبيدن سوخت پاشها علت احتمالي پمپ سوخت پاش ريتارد است . نشست از سوخت پاشها نشست از كاسه نمد سرسوپاپها رينگها / سيلندر ه ساييده اند. موتور سرد است راه چاره پمپ سوخت پاش را تنظيم كنيد. پمپ سوخت پاش را تنظيم كنيد . موتور را تعمير كنيد . فيلتر هوارا تميز يا تعويض كنيد . فشار هواي خروجي تور بو شارژكن را وارسي كنيد . سوخت پاشها را تميز يا تعويض كنيد . لوله ها را تمز يا تعويض كنيد. سوخت پاشها را تميز يا تعويض كنيد . راه چاره پمپ را تنظيم كنيد . سوخت پاشها را تعمير يا تعويض كنيد . كاسه نمدها را عوض كنيد . ساق / گيت سوپاپ را وارسي كنيد. تعمير اساسي / نوسازي موتور ترموستات را عوض كنيد . موتور آهسته مي گردد و روشن نمي شود . علت احتمالي سيستم موتور گرداني خراب است . ميل لنگ سفت شده است . ويسكوزيته خرابي سوخت پاشها دور موتور گرداني منظم نيست ، موتور روشن نمي شود . علت احتمالي تنظيم زماني سوپاپها به هم خورده است . موتور به حالت عادي مي گردد ، اما روش نمي شود. علت احتمالي شمعهاي گرمكن از كار افتاده اند. سوخت نامناسب يا آلوده است . سوخت به سيلندرها نمي رسد . تنظيم زماني پمپ درست نيست . مسير ورود هوا دچار گرفتگي شده است . مسير خروج دود دچار گرفتگي شده است . تراكم كم است. موتور در دور آرام كار مي كند
نام فایل | حجم فایل |
---|---|
440_389457_3265.zip | 27.9k |