دانلود کارآموزی نمونه کارآموزی فایل کار آموزی
خرید ویژه پکیج خرید ویژه پکیج خرید ویژه پکیج

اطلاعیه فروشگاه

در صورت سفارش تبلیغات لطفا با شماره 09187518105 تماس بگیرید

گزارش کارآموزی روشهاي تست و عيب يابي موتور خودروها

گزارش کارآموزی روشهاي تست و عيب يابي موتور خودروها

دانلود گزارش کارآموزی  رشته مکانیک روشهاي تست و عيب يابي موتور خودروها بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 20

گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارآموزی,گزارش کارورزی

این پروژه کارآموزی بسیار دقیق و کامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی میباشد

مقدمه 

امروزه موتورهاي خودروها و سيستمهاي جانبي آن به صورت يك قواي محركه پيچيده دائماً در حال تغيير،تحول و بهينه شدن مي باشد . در اين راستاي اين تغييرات روشهاي تست و عيب يابي موتور خودروها در حال تغيير و تحول مي باشد و همين امر باعث بوجود ابزارهاي جديدي براي عيب يابي دقيق و متناسب با تكنولوژي روز موتورهاي احتراقي داخلي مي باشد . يكي از مهمترين اين ابزارها دستگاه اسيلوسكوپ مخصوص خودرو (Automotive Lab Scope) مي باشد . اسكوپ تعميرگاهي كه عموماُ ((اسكوپ )) ناميده مي شود در واقع يك ولتمتر عيني (Visual Voltmeter) مي باشد ولي برخلاف ولتمترها كه عقربه آنها به كندي حركت مي كند و مقدار ولتاژ را نشان مي دهد اسكوپ مقادير لحظه اي ولتاژ را روي لامپ تصوير به صورت منحني گرافيكي نشان مي دهد كه به اين منحني الگو مي گويند .  به عبارت ديگر اسكوپ وسيله اي است كه تغييرات ولتاژ را بر حسب زمان نشان          مي دهد كه محور افقي X آن جهت نمايش حركت شفت دلكو بر حسب درجه يا درصد و يا نمايش زمان واقعي كه بر حسب ميلي ثانيه است ، مي باشد . براي اين منظور به ترتيب به موارد زير خواهيم پرداخت : 1-    مرور مجدد بر سيستمهاي جرقه و احتراق  2-    عملكرد دستگاه اسكوپ  1-    سيستم جرقه خودرو  قبل از پرداختن به روشهاي استفاده از دستگاه اسكوپ ابتدا سيستم جرقه خودرو را مورد مطالعه قرار مي دهيم . سيستم جرقه پلاتيني  وظيفه سيستم جرقه ، احتراق مخلوط سوخت و هوا در سيلندر (محفظه احتراق) در زمان مناسب و در كليه سرعتها و تحت شرايط مختلف بار (نيروي محركه ) مي باشد . سيستمهاي جرقه داراي دو مدار جداگانه بنام مدار اوليه و مدار ثانويه مي باشند مدار اوليه (Primar) همان مدار ولتاژ پائين است . در اين مدار جريان عبوري در كليه اجزاء داراي ولتاژي تقريباً در حد ولتاژ باطري مي باشند . اجزاء اين مدار عبارتند از : 1-    باطري : تامين كننده انرژي راه اندازي موتور (Start) 2-     سوئيچ : قطع و وصل كننده جريان به سيسستم جرقه  3-     مقاومت بالاست (Ballast Resistor): كنترل جريان كويل . اين مقاومت باعث كاهش ولتاژ كويل در سرعت پائين و افزايش آن در سرعتهاي بالا مي باشد (زماني كه نياز به ولتاژ بالاتر مي باشد ) . 4-    مسير مستقيم (BY Pass) : اين مسير فقط در زمان استارت استفاده مي شود و باعث اتصال مستقيم كويل به باطري و ايجاد ولتاژ حداكثر در آن ، در زمان استارت مي شود (حذف مقاومت بالاست ) . 5-    سيسم پيچ اوليه كويل : در زمان كه سوئيچ و دهنه پلاتين باز و بسته باشند ، جريان سيم پيچ بر قرار شده و باعث تبديل انرژي الكتركي به ميدان مغناطيسي قوي در هسته كويل مي شود . 6-    دهنه پلاتين : با چرخش شفت دلكو دهنه پلاتين باز و بسته شده به طوري كه در زمان بسته شدن دهنه پلاتين ،جريان در سيم پيچ اوليه كويل برقرار مي شود و باعث بوجود آمدن ميدان مغناطيسي قوي در هسته كويل مي گيردد . حال درست در لحظه باز شدن دهنه پلاتين جريان اوليه و متناظرآن ميدان مغناطيسي به صورت ناگهاني قطع مي گردد .اين كاهش ناگهاني ميدان مغناطيسي باعث بوجود آمدن ولتاژ بالايي (حدود 18000 ولت ) در دو سر سيم پيچ ثانويه مي گردد . 7-     فيوز دلكو (Condenser) : فيوز  دلكو باعث كاهش جرقه در دهنه پلاتين و كمك به كاهش سريع ميدان مغناطيسي در زمان باز شدن دهنه پلاتين و همچنين انتقال كامل انرژي كويل به ثانويه مي گردد .  -    مدار ثانويه كه مدار ولتاژ بالا نيز ناميده مي شود بر حسب نوع جرقه ولتاژهايي تا 35kv نيز ايجاد مي كند . براي عملكرد صحيح بخش ثانويه  عملكرد هر كدام از اجزاء زير بسيار مهم مي باشند. 8-    سيم پيچ ثانويه كويل : ولتاژ زياد در اين قسمت از كويل ايجاد مي شود كه در واقع نتيجه كاهش سريع ميدان مغناطيسي در هسته ، از بين هزاران دور سيم پيچ ثانويه كه دور هسته پيچيده است ، مي باشد . اين ولتاژ در قسمت برجك كويل در دسترس است . 9-     چكش برق و در دلكو : موج ولتاژ بالا از برجك كويل توسط واير مركزي به ترمينال وسط در دلكو انتقال مي يابد . اين موج در هر لحظه توسط چكش برق و با چرخش ميل دلكو به ترمينالهاي خروجي در دلكو  انتقال داده مي شود . 10-    واير شمعها : وايرها اتصال ترمينال خروجي دردلكو  با شمعها را به ترتيب احتراق برقرار مي كند . 11-     شمعها : دهنه شمعها داراي فاصله از پيش تعيين شده و استاندارد مي باشند و در محفظه احتراق قرار دارند و در هر لحظه كه موج ولتاژ بالا توسط دلكو به ان مي رسد ، جرقه تشكيل مي شود . در صورتي كه در اين لحظه مخلوط مناسب سوخت و هوا در سيلندر وجود داشته باشد احتراق صورت مي گيرد . 2-    صفحه اسكوپ  يك اسكوپ اصولاً شكل موج گرافيكي ولتاژ را بر حسب زمان نشان مي دهد. محور عمودي در اين صفحه ميزان ولتاژ و محور افقي ،زمان را نشان مي دهد. (البته حركت محور افقي متناسب با سرعت موتور و همزمان با رجقه مي باشد ).  در واقع حركت افقي الگو متناسب با زمان در يك سيكل موتور مي باشد . الگوها به طور همزمان با جرقه از سمت چپ به راست حركت مي كنند . عمل همزماني با استفاده از اتصال پروب القايي متصل به واير شمع شماره يك انجام مي شود . اتصالات مهم دستگاه اسكوپ  دستگاه اسكوپ قادر است امواج الكتريكي را به تصاوير گرافيكي روي صفحه نمايش خود تبديل كند . اين عمل با اتصال گيره هاي اوليه و ثانويه به سيستم جرقه انجام       مي شود . براي اتصال شدن اسكوپ به خودرو اتصالات زير را برقرار كنيد . 1-    پروپ القايي را به واير شمع شماره يك متصل كنيد . 2-     گيره بدنه را به ترمينال منفي باطري وصل كنيد . 3-     گيره اوليه (سبز رنگ ) را به ترمينال منفي كويل وصل كنيد . 4-    پروب ثانويه را به واير مركزي كويل به دلكو متصل نمائيد .


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
411_389360_4159.zip12.7k