دانلود کارآموزی نمونه کارآموزی فایل کار آموزی
خرید ویژه پکیج خرید ویژه پکیج خرید ویژه پکیج

اطلاعیه فروشگاه

در صورت سفارش تبلیغات لطفا با شماره 09187518105 تماس بگیرید

گزارش کارآموزی سيستم سوخت رساني انژكتوري

گزارش کارآموزی سيستم سوخت رساني انژكتوري

دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک  سيستم سوخت رساني انژكتوري بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 46

گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارآموزی,گزارش کارورزی

این پروژه کارآموزی بسیار دقیق و کامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی میباشد

وظيفه پمپ بنزين ارسال سوخت به ريل سوخت است.رگولاتور فشار در مسير ارسال سوخت نصب شده و فشار مدار سوخت را در حد معيني ثابت نگه مي‌‌دارد.شكل فوق پمپ بنزين پژو 206 را نشان ميدهد كه رگولاتور آن بر خلاف ساير خودروهاي انژكتوري در داخل پمپ بنزين نصب شده است.پمپ بنزين داخل باك قرار دارد وولتاژ تغذيه 12 ولت آن رله دوبل از مسير سوييچ اينرسي در زمانهاي زير تامين ميشود:  ـ در زمان سوييچ باز به مدت 3 تا 5 ثانيه  ـ در زمان موتور روشن بطور دائم  فيلتر بنزين : عنصر اصلي از جنس كاغذ و داراي يك صافي ميباشد.اين فيلترها قادر به تصفيه ذرات 8 تا 10 ميكروني و هر 20000 كيلومتر بايد تعويض شوند. توجه: مطمئن شويد كه فيلتر در جهت صحيح با توجه به فلش نشان داده شده روي بدنه نصب شده است. شما تيك محل قرارگيري سيستم سوخت رساني:       1 ـ سنسور فشار هواي منيفولد 2 ـ لوله باز ياب بخارات روغن 3 ـ گرمكن دريچه گاز (در خودرو 206 ايران نصب نشده است) 4 ـ موتور مرحله‌‌‌اي دور آرام (استپ موتور) 5 ـ محفظه فيلتر هوا 6 ـ دريچه گاز  7 ـ پتانسيومتر دريچه گاز  8 ـ مانيفولد هواي ورودي  9 ـ انژكتورها  10 ـ ريل سوخت  11 ـ مدار بازياب بخارات سوخت (كنيستر)           موتور مرحله‌‌اي دور آرام : اين قطعه جريان هواي دريافتي موتور از دريچه گاز را در حالتهاي زير توسط E.C.U كنترل مي‌‌كند. 1 ـ ايجاد حالت ساسات در زمان سرد بودن موتور 2ـ تنظيم دور آرام در زمان گرفتن بار اضافي از موتور (كولرو….) 3 ـ تنظيم مخلوط سوخت و هواي در دور آرام  4 ـ جلوگيري از بسته شدن سريع مسير هواي زماني كه سرعت‌‌هاي بالا راننده به طور ناگهاني پا را از روي پدال گاز بر مي‌‌‌دارد. مكانيزم عملكرد موتور مرحله‌‌‌اي دور آرام : موتور مرحله‌‌‌‌اي دور آرام پالس‌‌‌‌هاي 12 ولتي ارسالي توسط E.C.U را به حركت خطي در راستاي محور طولي موتور مرحله‌‌‌اي تبديل كرده تا مقدار جريان هواي اضافي را تنظيم كند.كورس حركتي آن 8MM بوده و 200 مرحله دارد كه هر مرحله آن 04/ ميليمتر است.سيم پيچ اول پايه‌‌‌ هاي B وC سيم پيچ دوم و مقاومت هر يك از سيم پيچها 53 اهم است. سنسور فشار هواي منيفولد (MAP SENSOR) : سنسور فشار هواي مانيفولد در خودرو پژو 206 نسل جديدي از سنسورها مي‌‌‌‌‌‌‌‌باشد كه سنسور دماي هواي ورودي هم ضميمه آن است.مجموعه سنسور فشار هواي مانيفولد فشار و دماي هواي مانيفولد را دائماً اندازه‌‌‌‌‌‌‌گيري مي‌‌‌‌‌‌‌كند.ولتاژ تغذيه آن 5 ولتي وتوسطE.C.U تأمين مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.ولتاژ بازگشتي از سنسور متناسب با فشار اندازه‌‌‌‌گيري شده توسط پيزوالكتريك(مقاومت متغيير با فشار) تغيير مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌كند. E.C.U از اين اطلاعات براي محاسبه موارد زير استفاده ميكند: ـ اندازه‌‌‌‌‌‌گيري جرم هواي ارسال شده به موتور ـ تغيير نسبت سوخت به هوا متناسب با بار وارده به موتور و فشار هواي محيط  ـ آوانس جرقه سنسور فشار هواي منيفولد در اندازه‌‌‌‌‌گيري كميت‌‌‌‌‌هاي فوق در موارد ذيل موثر است: 1 ـ در حالت سوييچ باز 2 ـ در حالت تمام بار (دور پايين موتور) زماني كه از سربالايي‌‌‌‌ها عبور مي‌‌‌‌‌‌كنيم. جرم هواي ارسال شده به موتور متناسب با عوامل زير تغيير مي‌‌‌‌‌كند: 1 ـ فشار اتمسفر  2 ـ دماي هواي ورودي 3 ـ دور موتور نكته : اگر اين سنسور درست كار نكند E.C.U ديگر قادر نخواهد بود ميزان هواي ورودي را بطور دقيق تعيين كنند.   سنسور دماي هواي ورودي: مقاومت بكار رفته در سنسور دماي هوا از نوع NTC (مقاومت آن با فزايش دما كاهش مي‌‌‌‌يابد) مي‌‌‌‌باشد. E.C.U براي محاسبه جرم هواي ورودي به موتور از اطلاعات اسن سنسور استفاده مي‌‌‌كند.در خودرو پژو 206 سنسور دماي هوا و سنسور فشار هوا در يك مجموعه قرار دارد. تذكر: اين سنسور در زمان سوييچ باز فعال ميباشد تا اطلاعات دماي هواي ورودي را به E.C.U بدهد.           1 ـ واحد كنترل كننده الكترونيكي  2 ـ سنسور دور موتور  3 ـ كويل دوبل استاتيكي 4 ـ شمع جرقه  كويل دوبل داخل يك واحد قرار دارد و بر روي سر سيلندر نصب شده است.وظيفه آن ايجاد ولتاژ مورد نياز شمع جهت جرقه مي‌‌‌‌‌باشد. جرقه مورد مربوط به سيلندرهاي يك و چهار همزمان و جرقه مربوط به سيلندرهاي دو وسه نيز باهم زده مي‌‌‌‌‌شود. بنابراين اين دو جرقه براي هر سيلندر به وجود مي‌‌‌‌آيد كه يكي از آنها در انتهاي مرحله تراكم و ديگري در مرحله تخليه زده مي‌‌‌‌‌‌شود. نكته عيب يابي: جهت تست سالم بودن اين قطعه محدوده تغييرات مقاومت اين سنسور بايد به قرار زير باشد.اين مقاومت بايد بين 150 تا4 كيلواهم باشد . دماي كار كرد اين سنسور (دماي هوا) از 15: تا –40 متغيير مي‌‌‌باشد


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
404_389329_6548.zip5.3 MB