دانلود کارآموزی نمونه کارآموزی فایل کار آموزی
خرید ویژه پکیج خرید ویژه پکیج خرید ویژه پکیج

اطلاعیه فروشگاه

در صورت سفارش تبلیغات لطفا با شماره 09187518105 تماس بگیرید

گزارش کارآموزی اهميت و نقش ارتباطات و مخابرات در جامعه

گزارش کارآموزی اهميت و نقش ارتباطات و مخابرات در جامعه

دانلود گزارش کارآموزی رشته الکترونیک  اهميت و نقش ارتباطات و مخابرات در جامعه بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 40

گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارآموزی,گزارش کارورزی

این پروژه کارآموزی بسیار دقیق و کامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی میباشد

1ـ اهميت و نقش ارتباطات و مخابرات در جامعه 

واكنش هر موجود زنده در برابر محيط و اجتماع خود بر اساس يك سلسله اطلاعات صورت مي گيرد و اين اطلاعات فراهم نمي گردد جز با برقراري ارتباط با محيط و همنوع خويش . بدين ترتيب هرچه امكانات ارتباطي وسيع تر و پيشرفته تر باشد دستيابي به منابع اطلاعاتي افزونتر خواهد بود و به تبع داشتن اطلاعات غني ، فرد يا جامعه را داراي پويايي و تحرك سريعتر و معقول تري مي نمايد . دستيابي به اطلاعات صحيح ، مطمئن و سريع در اتخاذ تصميم گيري ها از اعتبار بالايي برخوردار است كه در نتيجه ، ارتباط سالمي را طالب است . غالباً برقراري ارتباط و كسب اطلاعات خارج از قلمرو مشاهده مستقيم و تماس شخصي نياز به امكانات ويژه اي دارد . از ميان طيف وسيع امكانات ارتباطي مي توان از مخابرات به مفهوم متعارف در جامعه كنوني نام برد . صور ابتدائي ارسال خبر ، افروختن آتش و ايجاد دود برفراز كوهها ، نواختن طبل و قاصدان پياده يا سواره بوده است . اما از سال 1840 كه الفباي مورسي تلگراف مورد استفاده قرار گرفت پيشرفت تكنولوژي مخابرات سرعت زايد الوصفي داشته است بطوريكه امروزه مخابرات بعنوان سريعترين روش شناخته شده انتقال اطلاعات مهم و بنا بر تعبيري متضمن غناي فكري جوامع سياسي و تسريع كننده آهنگ پيشرفت در عرصه هاي گوناگون اقتصادي ، فرهنگي و اجتماعي نقش ارزشمند و والائي را نصيب خود ساخته ، بنحويكه توسعه و گسترش تكنولوژي مخابرات از جمله عوامل مهم پيشرفت و ترقي آنها قلمداد مي گردد . بعبارت ديگر تا كشوري به تكنولوژي پيشرفته مخابراتي و سيستمهاي نوين اين صنعت قرن ، دست نيابد و تجهيز نگردد به مفهوم واقعي و حقيقي به توسعه و ترقي دست نخواهد يافت و به راهيابي در قافله پرشتاب كشورهاي مترقي نائل نخواهد شد . جدا از مطلب بالا و در واقع مهمتر از اين مسائل ، رسالت ارزشمندي است كه در جوامع بشري بر دوش مخابرات قرار گرفته و الحق مخابرات هم بخوبي از عهده آن برآمده است و آن بيدار ساختن و آگاهي دادن به ملتهاي ستمديده و عقب نگه داشته شده در راه مبارزه و مقابله با قدرتهاي زورگو و استكباري جهاني براي بدست آوردن آمال آزاديخواهي و اعمال قدرتهاي مردمي خويش است كه تجلي بارز و زنده آن در جمهوري اسلامي طليعه پيروزي انقلاب اسلامي ايران ظاهر گرديده است . بنابر علل بالا و بسياري از دلائل ديگر امروزه ملتها بسيج شده اند تا در زمينه توليد و استفاده از تكنيكهاي پيشرفته مخابراتي ، طرحهاي گسترده و نويني را اجرا نمايند و در اين راستا شركت مخابرات استان مركزي با توجه به موقعيت حساس استان به لحاظ داشتن مجمتمع ها و مراكز عظيم صنعتي و تجاري در جهت تسهيل و تحقق موارد فوق و توسعه مخابرات ، نقش مهم و بسزايي را ايفاء نموده است .    2ـ تاريخچه ي مخابرات اراك  تلفن شهري اراك در سال 1304 در اتاق كوچكي در طبقه فوقاني ساختماني واقع در دروازه حاج علينقي با هشت شماره تلفن مغناطيسي تاسيس گرديد . بعد از مدتي اداره به خيابان اميركبير انتقال داده شد و در سال 1306 با داشتن 125 شماره تلفن مغناطيسي به طبقه ي فوقاني ساختمان واقع در خيابان خوانساريها تغيير مكان نمود و پي در پي به شماره هاي تلفن مغناطيسي افزوده شده تا اين كه در سال 1340 جمعاً داراي 925 شماره تلفن مغناطيسي گرديد و در سال 1341 با نصب دوهزار شماره جديد به خودكار مبدل گرديد و در سال 1351 چهار هزار شماره به دو هزار شماره قبلي اضافه شد. در سال 1354 سه هزار شماره جديد در مركز شهر صنعتي اراك تاسيس گرديد . پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي جهش بي سابقه شبكه هاي مخابراتي آغاز شد بطوريكه در حال حاضر شهر اراك با پنج مركز پرظرفيت داراي يكصد هزار شماره تلفن مشغول بكارمي باشد. و اين درحالي است كه تعداد شماره منصوب استان نيز تا اين تاريخ(تيرماه 1382 ) 277221 شماره مي باشد . 3ـ تأسيس شركت مخابرات استان مركزي  در سال 1374 با توجه به فعاليتهاي مخابراتي و توسعه روز افزون صنعت مخابرات در پهنه كشور جمهوري اسلامي ايران و پيروي از سياست تمركز زدايي، در اجراي ماده 7 قانون تاسيس شركت مخابرات ايران ، تشكيل شركتهاي مخابرات استاني پيشنهاد شد و در تاريخ 1/11/1374 با تصويب اساسنامه شركتهاي استاني در كميسيون مشترك امور اداري و استخدامي و امور پست و تلگراف و تلفن و نيرو در مجلس شوراي اسلامي اين هدف محقق و در تاريخ 1/11/1374 توسط مقام رياست جمهوري وقت جهت اجراء ابلاغ شد. در اين راستا درتاريخ 1/1/1375 شركت سهامي مخابرات استان مركزي، با مركزيت اراك و ادارات مخابرات شهرستانهاي ساوه ، خمين، دليجان، محلات، تفرش، آشتيان و شازند تاسيس گرديد. اين شركت داراي شخصيت حقوقي و استقلال مالي است و وابسته به شركت مخابرات ايران است ومدت شركت از تاريخ تاسيس نامحدود است. هيات مديره شركت از يك نفر رئيس كه سمت مدير عامل را نيز خواهد داشت و دو عضو اصلي و يك عضو علي البدل تشكيل مي شود. اعضاء و رئيس هيات مديره و مدير عامل شركت توسط رئيس مجمع ( وزير پست و تلگراف و تلفن) براي مدت دو سال منصوب مي شوند و تا اعضاء و رئيس هيات مديره و مدير عامل جديد انتخاب نشده اند در سمت خود باقي هستند و انتخاب مجدد آنان نيز بلامانع خواهد بود. رئيس هيات مديره و مديرعامل و اعضاي هيات مديره از بين اشخاص متعهد كه داراي تحصيلات عالي بوده و در يكي از سازمانهاي اداري كشوري يا بنگاههاي صنعتي سابقه خدمت مديريت داشته باشند منصوب خواهد شد. موضوع و هدف شركت، عبارت است از تاسيس و توسعه شبكه و تاسيسات مخابراتي در حوزه عملياتي شركت و نگهداري و بهره برداري از آن در قالب تحقق اهداف و برنامه هاي وزارت پست و تلگراف و تلفن و شركت مخابرات ايران و انجام وظايف و اختيارات مقرر در قانون تاسيس شركت مخابرات ايران در حوزه استان مركزي و اجراي تكاليف شركت مخابرات در مواردي كه تفويض اختيار مي شود.آن قسمت از فعاليت شركت مخابرات ايران در بخش ارتباطات بين شهري و بين المللي اعم از تاسيس، توسعه، نگهداري و بهره برداري مراكز بين شهري    (اس .تي. دي) ايستگاههاي ماهواره اي و مايكروويو و غيره و نيز متعلقات آن همچنان تحت مسئووليت و كنترل شركت مخابرات ايران است.  4ـ تشكيلات كلي شركت مخابرات معاونت توسعه و مهندسي  اين معاونت تحت سرپرستي مديريت شركت مسئوليت اجراي برنامه ها و طرحهاي ابلاغ شده پروژه ها ،توسعه و تأسيس شبكه ها و تأسيسات ارتباطي استان را با رعايت صرفه و صلاح شركت مخابرات و استاندارد ها ،و همچنين مراقبتهاي لازم را در اجراي بموقع طرحها ودستور العمل و نقشه هاي فني و جمع آوري اطلاعات و ارائه پيشنهاد در زمينه توسعه مورد نياز آتي ارتباطات استان را عهده دار مي باشد .  مديريت مخابرات مركز استان  اين مديريت مسئوليت كنترل و نظارت برحسن علميات اجرايي نگهداري مراكز تلفني، تلفن راه دور ،اطلاعات تلفني ، امورمشتركين و متقاضيان ، واگذاري خطوط ، نظارت بر واحدهاي مخابرات پيمانكاري و توابع مركز استان و اجراي سياستهاي جاري در واحد نگهداري سيستم هاي مخابراتي را عهده دار مي باشد . مديريت اداري و تداركاتي   اين مديريت مسئوليت انجام صحيح امور مربوط به عمليات اداري و تداركاتي را مطابق با ا صول و موازين قانوني ، نظارت درتهيه اجراي صحيح و دقيق مقررات و آيين نامه هاي استخدامي و پرسنلي و كنترل قراردادها را عهده دار بوده و بر گردش صحيح و پيشرفت انجام امور تحت مسئوليت و كارمندان مربوطه ، سرپرستي و نظارت مي نمايد . معاونت نگهداري و بهره برداري اين معاونت مسئوليت كنترل ونظارت برحسن انجام عمليات و پيشبرد امور مربوطه دركليه زمينه هاي نگهداري و پشتيباني فني عمليات ارتباطات شهري و راه دور ماهواره ، نگهداري و نوسازي شبكه هاي مخابراتي ، كابلهاي ارتباطي واختصاصي ، فيبر نوري و پي . سي . ام و تعميرات تجهيزات مخابراتي در سطح استان را با هماهنگي مقام مافوق عهده دار مي باشد .  مديريت مالي و اقتصادي  اين مديريت مسئوليت گردش صحيح عمليات مالي شركت را مطابق با اصول علمي و موازين قانوني و حصول اطمينان از صحت عمليات انجام شده ، بررسي حسابهاي نهايي ترازنامه و سود و زيان استان ، كنترل موجودي نقدي و تامين پرداختهاي قانوني و هدايت ستادي مسئولين واحدهاي مختلف را به عهده دارد . واحد بازرسي و رسيدگي به شكايات (تلفن 2244441 )  بررسي و رسيدگي به شكايات واصله از اشخاص حقيقي و حقوقي و پيگيري مراتب صحت و سقم موارد شكايات تا اخذ نتيجه نهايي و پاسخگويي لازم به عهده واحد بازرسي مي باشد همچنين مشتركين جهت پيگيري و كشف مزاحمت تلفني مي بايست به اين واحد مراجعه فرمائيد . واحد روابط عمومي  اين واحد از طريق شماره تلفن 2244411 و135 آماده دريافت نقطه نظرات ، پيشنهادات و انتقادات مردمي در رابطه به مسائل مختلف مربوط به شركت مخابرات استان مركزي مي باشد .


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
334_387863_4176.zip133.7k