دانلود کارآموزی نمونه کارآموزی فایل کار آموزی
خرید ویژه پکیج خرید ویژه پکیج خرید ویژه پکیج

اطلاعیه فروشگاه

در صورت سفارش تبلیغات لطفا با شماره 09187518105 تماس بگیرید

گزارش کارآموزی روزنامه نگاري و گزارش نويسي

گزارش کارآموزی روزنامه نگاري و گزارش نويسي

دانلود گزارش کارآموزی رشته مدیریت  روزنامه نگاري و گزارش نويسي بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 95

گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارآموزی,گزارش کارورزی

این پروژه کارآموزی بسیار دقیق و کامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی میباشد

مقدمه

روزنامه و (چاپ لترپرس(چاپ حروفي)) وضعيت روزنامه در سال 70 از نظر چاپ و پيش از چاپ، زمين و ساختمان سازمان و سيستم مالي و اداري پرسنل، تيراژ تعداد صفحات، کيفيت چاپ. امکانات پيش از چاپ روزنامه در سال 70 امکانات حروفچيني و صفحه‌بندي سرب بوده است و امکانات چاپ، محدود به يک دستگاه چاپ رول‌لترپرس 8 صفحه سياه و سفيد. روشن است با حروفچيني و صفحه‌بندي سرب و چاپ لترپرس کيفيت چاپ چه بوده است. در سال 84 از نظر چاپ، روزنامه داراي دستگاه چاپي است که 8 صفحه روزنامه چهار رنگ رو و چهار رنگ زير و هر ساعت 30 هزار تيراژ و با کيفيت بسيار بالا چاپ مي‌کند. تا پايان سال 83، چهار رنگ رو و سه رنگ زير داشتيم و با گذشت ده سال از عمر دستگاه، افت کيفيت وجود داشت که در اوايل سال 83 در قالب يک قرارداد، يک يونيت به سيستم اضافه شد و سيستم قبلي هم (اور) شد که تا ده سال آينده مشکلي براي چاپ نخواهيم داشت و سيستم پيش از چاپ روزنامه يکي از کارآمدترين سيستم‌هاي پيش از چاپ در روزنامه‌هاست که مجموعه امکانات دستيابي به اخبار و اطلاعات و انتقال با سرعت بالا را ميسر کرده است. تيراژ روزنامه در تاريخ 10/7/70 بين 15 تا 17 هزار در نوسان بوده است. صفحات به تعداد 8 صفحه سياه و سفيد چاپ مي شده است. صنعت چاپ مهمترين فاکتور در به وجود آمدن روزنامه و روزنامه نويسي است. اين صنعت بسيار دير به ايران رسيد. گرچه از قبل ايرانيان از وجود آن اطلاع داشتند. دستگاه چاپ حروفي اول بار به همت عباس ميرزا نائب السطنه در عهد سلطنت فتحعلي شاه قاجار به ايران آمد. در زمان هاي قديم روزنامه به معني دفتريادداشت و گزارشهاي روزانه به کار مي رفت. "کاغذ اخبار " نامي بود که براي روزنامه به معني معمول و رايج کنوني بکار برده شد بود newspaper اين کلمه ترجمه اولين روزنامه ابتدا در تهران توسط دولت و براي استفاده دربار منتشر شد.  قديمي ترين سندي که در مورد روزنامه هاي فارسي در دست است، تاريخ 1252  هجري (1836م.) را دارد. روزنامه ديگري که توسط ميرزا صالح شيرازي منتشر مي شد به تاريخ 1253 ه.ق (اول ماه مه 1837) بود. اين رونامه بدون نام و نشان بود و پس از چندي موقوف شد. در سال سوم سلطنت ناصرالدين شاه به دستور ميرزا تقي خان اميرکبير و تحت نظر او روزنامه اي به نام "روزنامه وقايع اتفاقيه" در تهران داير گرديد. اين روزنامه هفته اي يک بار و در چهار تا هشت صفحه چاپ مي شد. اولين شماره آن به تاريخ پنجم ربيع الثاني سال 1267 ه.ق. است. در آن ابتدا اخبار دارالخلافه از شکار شاه و ديدو بارديدهاي او از موسسات و اشخاص درباري و اعطاي القاب و عناوين و صدور فرامين و حوادث شهري و بعد وقايع شهرهاي ديگر و مختصري از اخبار کشورهاي خارجه و در صفحه آخر يکي دو ستون به اعلانات دولتي و خصوصي اختصاص داده مي شد. وقايع اتفاقيه تا ده سال با همين نام منتشر مي شد اما از شماره 472 (پنجم صفر 1277 ه.ق.) به اسم روزنامه دولت عليه ايران" درآمد و تصاويري بر آن افزوده شد. اين نخستين روزنامه مصور ايران بود. اين روزنامه تا شماره 668 (هفتم شوال 1287 ه.ق.) به طور غيرمرتب منتشر و از آن پس تعطيل شد. يکي ديگر از روزنامه هاي تهران "روزنامه علميه دولت عليه ايران" بود که به سه زبان فارسي، عربي و فرانسوي منتشر مي شد. اولين شماره آن تاريخ 1280 ه.ق را دارد و در مدت هفت سال 53 شماره از آن درآمد.  آشنايي‌ با روزنامه‌ نگاري‌ : آشنايي‌ با روزنامه‌ نگاري‌ براي‌ توفيق‌ كارشناس‌ روابط عمومي‌ از اهميت‌ويژه‌اي‌ برخوردار است‌. اين‌ ويژگي‌ او را در كار خبرسازي‌ و ايجاد ارتباط مطلوب‌ با رسانه‌ها كه‌ از وظايف‌اساسي‌ روابط عمومي‌ است‌، توانمند مي‌سازد. قدرت‌ نويسندگي‌ ـ كارشناس‌ روابط عمومي‌ براي‌ توفيق‌ بيشتر در امور، نيازمند توان‌ نويسندگي‌ شايان‌توجهي‌ است‌; چراكه‌ نوشتن‌، بخش‌ عمده‌اي‌ از وقت‌ كارشناس‌ روابط عمومي‌ را به‌ خود اختصاص‌مي‌دهد. تهيه‌ و تنظيم‌ متون‌ مختلف‌ نظير: متون‌ مصاحبه‌، سخنراني‌، مقاله‌، گزارش‌، تصوير نامه‌، آگهي‌،اطلاعيه‌، خبر، شرح‌ عكس‌ و ... توسط كارشناس‌ روابط عمومي‌، اهميت‌ اين‌ ويژگي‌ را روشنتر مي‌سازد. كارشناس‌ روابط عمومي‌ را بايد هنرمندي‌ دانست‌ كه‌ از هنرهاي‌ هفتگانه‌ شامل‌: شعر، موسيقي‌، تأتر،نقاشي‌، مجسمه‌سازي‌ و نويسندگي‌ نهايت‌ استفاده‌ را براي‌ اقناع‌ مخاطب‌ مي‌كند و در اين‌ بين‌ نويسندگي‌از برجستگي‌ بسياري‌ برخوردار است‌. البته‌ توانايي‌ نويسندگي‌ صرفٹ داشتن‌ قلم‌ مناسب‌ نيست‌ بلكه‌آشنايي‌ با اصول‌ علمي‌ نگارش‌ و گزارش‌ مي‌باشد. گوش‌ دادن‌ مؤثر و همدلي‌ ـ كارشناس‌ روابط عمومي‌ براي‌ رسيدن‌ به‌ تفاهم‌ با ديگران‌ بايستي‌ از دوتوانمندي‌ مهم‌ "گوش‌ دادن‌ مؤثر" و ايجاد "همدلي‌" بهره‌مند باشد تا از اين‌ طريق‌، ضمن‌ فراهم‌ آوردن‌زمينه‌ آگاهي‌ از ديدگاههاي‌ مخاطب‌ يا ارباب‌ رجوع‌، وارد دنياي‌ او شود و سازمان‌ را از نگاه‌ او بنگرد. اين‌باعث‌ يك‌ تعريف‌ جديد از روابط عمومي‌ مي‌گردد. در اين‌ تعريف‌، روابط عمومي‌ وسيله‌ تفسير سازمان‌از نگاه‌ مردم‌ است‌ و جريان‌ اطلاع‌رساني‌ از درون‌ سازمان‌ به‌ بيرون‌، بطور عمده‌، جاي‌ خود را به‌ جريان‌اطلاع‌رساني‌ از بيرون‌ به‌ درون‌ سازمان‌ مي‌دهد. ايمان‌ به‌ حقانيت‌ مخاطب‌ ـ اين‌ ويژگي‌ بسيار حساس‌ و مهم‌، باعث‌ مي‌شود كه‌ احترام‌ به‌ مردم‌ و عقايدآنان‌، كارشناس‌ را وامدار مردم‌ سازد و او را از انحرافات‌ رفتاري‌ در حرفه‌ خود در خصوص‌ مخاطبان‌ دورسازد. همچنين‌ او را در موضع‌ پاسخگويي‌ قرار مي‌دهد تا همواره‌ پاسخگوي‌ انتظارات‌ افكار عمومي‌باشد. ٭  تعريف مطبوعات : مطبوعات جمع مؤنث سالم كلمه مطبوع و ريشه آن طبع است . طبع در لغت مترادف با چاپ مي باشد . مطبوعات داراي دو مفهوم عام و خاص مي باشد .  معناي عام :   هر نوع نوشته اي كه به چاپ رسيده باشد اين مفهوم عام هر نوع كتاب ، جزوه ، مقاله و به طور كلي هر نوشتاري را شامل مي شود . از ديدگاه تاريخي در قوانين قديمي تر معناي عام مطبوعات مورد توجه قانون گزار بوده است . مثلا در قانون مطبوعات 1286  كتاب و اعلانات در شمار مطبوعاتي تلقي مي شده است .   معناي خاص :  عبارت است از نشرياتي كه به طور منظم و با نام ثابت و تاريخ و شماره رديف در زمينه هاي گوناگون سياسي ، اجتماعي ، اقتصادي ، ورزشي ، هنري ، فني ، نظامي و نظاير اين ها با كسب مجوز از هيئت نظارت منتشر مي گردد . براساس تعريف فوق مطبوعات در معناي خاص بايد سه ركن داشته باشد :  1 . انتشار به طور منظم و مستمر                   2 . داشتن نام ثابت  3 . داشتن مجوز انتشار  ٭ تعريف حقوق مطبوعات : حقوق مطبوعات به مجموعه قواعدي اطلاق مي گردد كه حاكم بر چاپ ، انتشار و توضيح مطالبي است كه از طريق نشريه خطاب آن به عموم جامعه باشد يا به عبارت ديگر حقوق مطبوعات مجموعة قوانين و مقررات حاكم بر انتقال اطلاعات از طريق نشريات مي باشد .  شباهت حقوق مطبوعات و ارتباطات :  در هر دو آنها انتقال اطلاعات وجود دارد .  تفاوت حقوق مطبوعات و ارتباطات :  در حقوق ارتباط انتقال ارتباطات با وسايل گوناگون چون تلويزيون ، راديو ، اما در حقوق مطبوعات منحصر به نشريات است .   ٭ رسالت مطبوعات :  رسالت كه مطبوعات در نظام جمهوري اسلامي ايران بر عهده دارند عبارت است از :  1 . روشن ساختن افكار عمومي و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم در زمينه هاي گوناگون فرهنگي ، سياسي ، اقتصادي ، ديني ، ورزشي و غيره . . . مطبوعات بايد رسالت خود را در يك يا چند زمينه فوق الذكر در جهت بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم انجام دهند .  2 . پيشبرد اهدافي كه در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران بيان شده است . در مقدمه قانون اساسي آمده است كه وسايل ارتباط جمعي و مطبوعات بايد در جهت روند تكاملي  انقلاب اسلامي و اشاعة فرهنگ اسلامي قرار گيرد و در اين زمينه از برخورد سالم انديشه هاي متفاوت بهره جويد و از اشاعه و ترويج خصلت هاي تخريبي و ضد انقلابي جدا پرهيز نمايد . از جمله اهدافي كه در اصل دوم قانون اساسي بيان شده و مطبوعات بايد در جهت تحقق آن تلاش نمايند عبارتند از :  الف . كرامت و ارزش والاي انسان و آزادي توأم با مسئوليت او در برابر خدا .  ب . نقش هرگونه ستمگري و ستم كشي و سلطه گيري و سلطه پذيري و گسترش قسم و عدل اسلامي ، استقلال سياسي ، اجتماعي ، اقتصادي ، فرهنگي و همبستگي ملي .  ج . تلاش در جهت رشد فضايل انساني براساس ايمان و تقوا و مبارزه با كلية مظاهر فساد و تباهي .  د . تقويت روح بررسي و ابتكار در زمينه هاي علمي و فني .  و . رفع تبعيضات ناروا و ايجاد امكانات عادلانه براي همه .  ي . نزد كامل استعمار و محو هرگونه استبداد و خود كامگي و انحصار طلبي .  ن . توسعه و تحكيم برادري اسلامي .  3 . تلاش براي نفيء مرز بندي هاي كاذب و تفرقه انگيز و قرار ندادن اقشار مختلف جامعه در مقابل يكديگر مانند دسته بندي مردم براساس نژاد ، زبان ، رسوم و سنن محلي .  4 . مبارزه با مظاهر فرهنگي استعمار نظير اسراف ، تدبير ، تجملات ، تشريفات ، اشاعة فحشا و تجمل پرستي و ترويج و تبليغ فرهنگ اصيل اسلامي و گسترش فضايل اخلاقي .  ٭ حقوق قانوني مطبوعات : مطبوعات حق دارد نظرات ، انتقادات سازنده ، پيشنهادها ، توضيحات مردم و مسئولين را با رعايت موازين اسلامي و مصالح جامعه درج به اطلاع عموم برساند . انتقال سازنده بايد داراي منطق صحيح و استدلال بوده و به دور از توهين ، تحقير و تخريب باشد . لذا اولين حقي كه از لحاظ قانوني براي مطبوعات متصور مي باشد آزادي انتشار مطالب مي باشد اما اين آزادي بدون حد و مرز نمي باشد و با وجود دو فاكتور محدود مي گردد :  1 . مصالح اجتماعي                                 2 . موازين جامعه  به اين ترتيب وقتي مطبوعات در انتشار مطالب آزاد باشند هيچ مقام دولتي و غير دولتي حق ندارد براي چاپ مطالب يا مقاله اي درصدد اعمال فشار بر مطبوعات بر آيد و يا از چاپ مطلب يا مقالة مطبوعاتي جلوگيري نمايد . دومين حق اين است كه مطبوعات در كسب اخبار داخلي و خارجي به منظور افزايش آگاهي عمومي و حفظ مصالح جامعه آزاد مي باشند پس به اين ترتيب آزادي در انتشار مطالب و كسب اخبار و اطلاعات داخلي و خارجي از حقوق قانوني مطبوعات محسوب مي گردد .  ٭ حدود مطبوعات : مطبوعات جزء در موارد اختلال به مباني و احكام اسلامي و حقوق عمومي و خصوصي كه به شرح زير مشخص مي شود آزاد هستند :  1 . نشر مطالب الحاوي ( منحرف كننده ) و مخالف موازين اسلامي و ترويج مطالبي كه براساس جمهوري اسلامي لطمه وارد كند


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
329_387848_2669.zip58.8k